Familiar taste of poison

Ja, det kanske är dags att uppdatera lite här nu, var ju ett tag sen. Kan inte direkt påstå att det har hänt sådär överdrivet mkt under sommaren faktiskt, Anna har varit här hos mig i 2 veckor ungefär, mamma och anton har varit här en vecka. Just under den veckan så försvann mitt internet och jag var utan det i 2 veckor, det var skitkul.. verkligen. Men nu funkar det som det ska igen, men jag kommer att säga upp det ändå och hoppas på kompensation för dom 2 veckorna och sedan köra på lunet istället.
Vi har varit ute i solen, varit på storheden, osv. Jag har även hunnit vara hemma i byn över midsommar and so on.
Min hdd kraschade igen i måndags, självklart hann jag inte säkerhetskopiera över alla bilder till laptopen eller på skiva. Note to self: säkerhetskopiera alltid i fortsättningen. Och självklart har jag ju hunnit radera alla bilder från minneskorten också, visst är jag duktig? Inte så. Nåja, jag har iaf några bilder på den här datorn, sen får jag hoppas på att min far kan rädda mina bilder från andra hdd'n. Jag måste nog införskaffa mig en extern hdd asap.
Nu ska jag sluta klaga, fortsätta nöta Halestorm och se fram emot när jag får min nightmare skiva, plus dricka upp mitt kaffe.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Det var på tiden att du uppdaterade! :-) Vi har nån extern hårddisk som varje dag automatiskt säkerhetskopierar våra bilder en viss tid bara dator är på, fantastiskt skönt!

2010-08-26 @ 12:18:12
Postat av: Lotta

Nå man kan ha en vanligt extern hårddisk bara, en sån får man väl för en 700kr eller så. Sen har vi ett program på datorn som vi (eller Aki) konfig. så den tar backup på foto-mappen varje dag. Vad det programmet heter är en bättre fråga, ska fråga min kära make sen.. :-P

2010-08-31 @ 19:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0