River flows in you

Idag är det tisdag med solsken och plusgrader. Alldeles snart ska jag kleta på lite smink och fixa till mig för en runda på stan med Emma och Sofia. Jag ska köpa lite pennor och sånt skoj, kanske ett ritblock också, sen skulle jag behöva köpa blomjord och plantera om mina blommor här inne, dom ser ut att behöva det, men jag tror jag ska låta mamma eller anna plantera om dom, hehe.
Just nu sitter jag och lyssnar på Yiruma, så sjukt fin musik så det finns inte. Och kollar runt på IKEA efter ett barbord till köket. Nej, slänga på ansiktet var det ja.. Hörs.

Hear your voices sing back louder

Jahapp, nu sitter jag, sofia och tindra och ser på days. Uäk. Eller egentligen sitter vi väl och väntar på att mamma ska komma hem från jobbet. Så får vi se vad som händer efter det.
Wooh, mina böcker kom onsdag eftermiddag, dock hämtade vi ut dom innan vi for hit mot haparanda. Nä, nu ska jag fortsätta mobba Anton och se på tv. Hoi.

Pour the salt into the open wound

Vad händer idag då?
Jo, vi ska alldeles snart dra iväg till storheden och kolla lite på Lindex och så, samt hitta en present åt Anton eftersom vi drar oss mot Haparanda imorgon förmiddag. Vad kan man köpa åt ungen? Sofia föreslog att vi skulle köpa godis åt honom (han älskar godis) men det känns lite opersonligt, då han kan köpa godis precis närsom.
Alltså, hur länge tar leveransen med DHL? Jag vill ju ha mina böcker nu så jag har något att läsa. Herregud vilka i-landsproblem jag har. Nu kolla busstider, äta ngt och sen styra näsorna mot storheden.


"I can resist everything except temptation"

Love me or leave me
- Hey, where is everybody going?

I wanna free fall out into nothing

Hej måndag!
Nu sitter jag här med dagens andra kopp kaffe och funderar på vad jag ska göra av dagen. Dammsuga hela lägenheten ska jag iaf göra snart. Kanske skura också. Fundera på vad jag ska packa ner till torsdag. Posta lite papper före 17. Försöka hitta en present åt Anton också, men det är ju lättare sagt än gjort. Jag ska också kolla runt efter lite skissblock och pennor, som det är nu har jag bara en penna och några rena blad i mina block. Jaja.
Usch vad jag längtar till sommaren, är skapligt less på all snö och slask nu.. Enough is enough liksom.
Nu ska jag ta mig själv i kragen och dammsuga o allt det där så det är gjort, sen får vi helt enkelt se vad som händer.


Head in hands

Jahaja, så var det fredag igen då... Varför ska veckorna gå så fort nu helt plötsligt?
Idag händer det väl inte så mkt, ska in till stan en snabbis med Sofia och hämta lite papper. Huhu, överreagerade lite om pengarna sist. "Struntsumman" var inte hela summan. Resten kom igår. Hähä.
Jag slog till och köpte alla 15 böcker av häxmästaren igår, me so happy (vad töntigt det lät), så jag får se när dom anländer till moi. Idag har vi det ganska så varmt här, men det är ju iofs bra för då smälter snön... Jag har 10 grader i skuggan förresten!
Nu ska jag slänga på mig ansiktet för att fara in till stan vid 13 tiden ungefär. Hoi.


Lite lek i Photoshop.

Waiting for this life to change seems like it's taking me forever

Mja, jag gjorde en ny design igår ändå, endast för att jag hade extremt tråkigt. Och jag är väl nöjd med den, dock får vi väl se om jag tycker det om ett par dagar, då jag vanligtsvis brukar bli less och gör en ny. Wooh.
Idag fick jag pengar, dock undrar jag hur i helvete jag ska klara mig på den struntsumman. Jävla skit. Jaja, det är ju löning om ett par dagar. Jag hatar sånt här, jag blir så less... Man får ju lust till o skicka en atombomb eller något i den stilen. GAH!

Misery loves it's company

Igår spenderade jag hela dagen till att läsa Svindlande Höjder på soffan, såg på csi för att sedan lägga mig i sängen och läsa några kapitel till. Imorse läste jag ut boken, jag kan verkligen rekommendera den. Varför har jag inte läst den tidigare? Idag så är det tvättning som står på schemat, 17:00 dock, så jag kan ju försöka sysselsätta mig med något annat under tiden. Men vad? Jag har ingen disk, behöver inte städa, inget bra på tv, orkar inte se på film, känner inte för att designa heller. What to do? Jag skulle kunna läsa boken som jag köpte på bokrean, men den är så förbannat seg, får ju ångest bara jag ser på boken. Iofs kanske den blir bättre efter ett tag.

Usch vad jag vill ha pengar nu, förhoppningsvis får jag cash imorrn så jag kan fylla på kylen och frysen lite. Och köpa böckerna som jag nämnde i ett annat inlägg. Jaja, nu ska jag fortsätta lyssna på the red jumpsuit apparatus och kanske pilla i PS. Au revoir.

More than average

"If I'm going to be anything more than average, if anyone is going to remember me, then I need to go further, in art, in life, in everything."

Wuthering Heights

“What were the use of my creation, if I were entirely contained here? My great miseries in this world have been Heathcliff's miseries, and I watched and felt each from the beginning: my great thought in living is himself. If all else perished, and he remained, I should still continue to be; and if all else remained, and he were annihilated, the universe would turn to a mighty stranger: I should not seem a part of it.”
----
“Vad skulle det vara för mening med att jag är född om detta var allt jag ägde, om detta var hela min tillvaro? De stora olyckor jag känt här i världen har varit hans olyckor, och redan från första början såg jag dem i mig själv; det är han som är meningen med mitt liv. Om allting annat gick under men han fanns kvar, skulle jag fortfarande leva, och om allt annat fanns kvar och han förintades, skulle hela universum förvandlas till något ödsligt stort och främmande, jag skulle inte höra dit längre.”

Nothing comes easy but it's worth the fight

 
Bilderna är klickbara.

Mja, jag hade tråkigt igår på morgonen, så jag lekte lite med kameran. Och idag har jag också tråkigt, så leker lite i photoshop istället. Eller tråkigt o tråkigt, jag har inget bättre för mig. Bortse från min übersnygga morgonrock.

With a rebel yell she cried more, more, more




Klicka för större.

You still call me baby, so call me by my name.

Inatt har jag sovit jättedåligt, vilket resulterade i huvudvärk. Eller om huvudvärken resulterade i dålig sömn? Vilket som, jag vet inte. Idag ska jag inte göra ett dugg. Känns lite som att hela dagen har försvunnit, pga att jag har sovit som... jag vet inte vad, under förmiddagen. Usch. Jag borde installera photoshop också (för hundrafemtielfte gången), om jag orkar. Ah men vafan, nu blev det här ett gnäll inlägg igen. Äh, nu ska jag äta ngt. Mat, kanske?

I've done a lot of things wrong but I swear I'm a beliver

Jag kan för mitt liv inte förstå varför jag INTE kan logga in på mitt gamla konto på flickr. Jag är helt säker på att jag har samma användarnamn som på youtube, 100% säker, men näe. Det går bara inte. Ingen av mina förra mail adresser funkar, fan vad less jag blir. Visst, jag kommer åt bilderna ändå but still. Fan då. Jaja, finns ju inte så jäkla mkt jag kan göra åt saken.



Eftersom jag för längesedan glömde

"Inget av ditt har jag kvar bara ett enda kort på ditt ansikte och det tittar jag aldrig på - bara varje morgon och varje ensam natt och på söndagar och klockan fem och sex och sju och alltid varje torsdag, bara när jag råkar komma åt det igenklistrade tusen gånger upprivna kuvertet där det ligger. Och varför skulle jag förresten ens vara intresserad av att se ditt ansikte?"

...

RSS 2.0