14:26

Brukar ni (som bor i lägenhet) öppna dörren när det plingar på och det är en helt okänd människa där utanför? Det gör inte jag. Nyss plinga det på dörren, jag kikade ut för o kolla vem det var och såklart var det nån jag inte känner. Det såg ut som att karln ville sälja nån slags kaka. Ja, alltså... Jag såg att han höll det i ena handen. Saffranskaka bestämt. Det får mig att fundera på varför i hela världen en vuxen karl plingar på (mest troligt hos alla i huset) och säljer kakor eller liknande?
Det kan ju vara för en insamling för en klassresa, rädda barnen osv. Eller så ville han bara tjäna pengar. Eller råna mig. Vad vet jag, jag öppnade ju inte. Men en vuxen man utan barn...? Känns inte så bra på något sätt.

Så, varför öppnar inte jag dörren för främlingar? Jo, förra året, eller om det var året före så låg jag och kolla på någon film på tv där kring 2-3 på natten. Så knackar det helt plötsligt på dörren, eller plingade, kommer inte ihåg. Då var det två fullvuxna karlar som stod utanför hur länge som helst och ville antagligen in. Nej, jag öppnade inte. Efter det öppnar jag aldrig om det inte är någon jag känner eller känner igen.

Btw, det snöar på min blogg nu, samt att den är julröd. 

Kommentarer
Postat av: elli

vad jag gillar din snöiga blogg!!!!

2008-12-14 @ 15:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0