Lösenordsskyddat: I think i hate you.

"Detta inlägg är lösenordsskyddat, dels för att det är för privat eller saker jag inte vill att alla ska veta. Det är bara folk jag känner och litar på som får lösenordet."

Klicka
här för att läsa.

Fredag

Cirkusen var helt OK. Kändes dock som att vi var i helt fel åldersgrupp, men det gör inget
Det var en sjukt vig kille som vred sina armar 360 grader. Har aldrig sett ngt så sjukt i hela mitt liv.
Näh, trycka lite godis och må illa låter väl som en bra idé?

Krök imorrn då.

Lösenordsskyddat

Nu kommer jag att lösenordsskydda några inlägg, om ni vill veta användarnamn och lösen, så kontakta mig här, msn eller whatever floats your boat.

Det kommer stå något som detta:
"Det här inlägget är lösenordsskyddat, dels för att det är för privat eller saker jag inte vill att alla ska veta. Det är bara folk jag känner och litar på som får lösenordet.
Klicka här för att komma till inlägget."

Hej Torsdag

Sofia, Christoffer och Tindra + dom andra styrde deras näsor mot Turkiet - Alanya igår.
Nej, jag är absolut inte avundsjuk.
Igår umgicks jag med Emma efter att dom hade farit till kallax, vi färgade mitt och hennes hår. Sen kapade jag hennes hår lite. Blev jättefint!
Sedan gick vi en snabbis på ica; Emma köpte lite chips och dipp medans jag också var onyttig och köpte Sitting Bull (vanilj och jordgubbsglass med strössel i, to die for tbh*) och cola. Vi tryckte i oss det, sedan drog vi ut på en cykeltur. Just like old times.

Jag kommer inte ha tråkigt när dom andra är i turkiet, utan jag ska på cirkus med Emma, Sara och Viktoria på fredag!
Jag har aldrig vart på cirkus... Tror jag.
Hej gratisbiljetter!
Lördagen är det luleå cruising. Woho!
Ngn annan som ska på det? Ja, jag frågar eftersom jag nästan aldrig blir tillfrågad att göra någonting numera. Är jag för tråkig? Är det för att jag inte vill dricka så ofta? Hallå, jag gör inte något om dagarna. Hallå, jag finns faktiskt också.  Eller är det för att jag är med "fel" slags människor? Skulle faktiskt jäkligt gärna vilja veta Varför.
Jaja, nog whinat om det.

Idag ska jag inte göra ngt speciellt. Kanske ska ta tag i det där med o möblera eller ngt annat ointressant.
Sjukt fint väder för övrigt.


* tbh = to be honest

Tisdag

Jag, Sofia och Tindra äter middag hos dom:

Jag: Ska Tindra få en macka eller ett rån? (smörgåsrån)
Sofia: Hmm...
Jag: HAHA, Macka rån. Hahahaha, mackarååååån!
Sofia: Fan vad dum du är!

Hahaha, mackaråååån! Skrattar fortfarande åt det.
Nej, jag mår inte bra.

Get it?

Måndag

Whoop whoop, måndag igen.
Och jag får pengar! Känns jävligt skönt efter två fattiga veckor. Ja, mina pengar tog slut jävligt fort.
Ett annat plus är att jag har vart vaken sen före 8 imorse. Yeah.
Råkade somna just efter L.A Ink igår, var inte ens trött men ändå somnade jag in en stund. Eller ja, stund och stund. Hrm, vaknade 23.50, stängde av datorn, tv'n och slängde mig i sängen och maratonsov till lite före 8.
Nu ska jag ta en dusch och sedan pilla lite med en ny design, den här är verkligen astråkig.

Söndag

I was praying that you and me might end up together
It's like wishing for rain as I stand in the desert.


Lördag

Nej, vad säger du pappa?
Ska vi dra till Bjurholm o ta en pizza?



Dom största pizzorna jag någonsin har sett!

Lördag

Yes, nu har jag gjort det!
Jag har dammsugit. Och gudarna ska veta att det behövdes. Dock kommer det se lika förjävligt ut om nån dag igen.
Jag tippar på imorrn.
Och anledningen till det är att min alldeles underbara, lilla, söta kattjävel släpper så djävulskt mkt hår. Raka maybe?
Nu har jag ska jag bara skura och dammtorka. Ähum, om jag orkar vill säga. But hey, jag har hela helgen på mig!
Jag måste iaf gå och slänga sopor idag, rensade ut lite grejs.

Sen hade jag även tänkt tvätta... Men det gör jag nog imorrn. Tror jag.

Jag går även och funderar på om jag ska möblera om här lite. Dock känns det asjobbigt o börja med det. Och det är inte det lättaste heller. För min lägenhet är avlång. Ja, inte köket och toaletten då. Men själva sov/vardagsrummet är det. Jag har iaf en bild av hur det skulle kunna se ut. Nåja, vi får ju se.

Två jävligt bra låtar.

Torsdag

Meep meep.
Karolina är hungrig.
Karolina har bara ätit en macka hos Sofia idag + en mockaruta.
Karolina ska äta ngt nu.

Onsdag

Fetglöm det där förra inlägget (Kan ju ta bort det iofs).

Nu ska jag till Sofia och Tindra i vanlig ordning, men uppdaterar väl med ngt helt ointressant senare ikv, hej.

UPDATE: 20.21
Gissa vad?
Jag har ASTRÅKIGT. Finns absolut ingenting att göra alltså. Försökte spela lite men det var också tråkigt.
Istället sitter jag o nöter Ron Pope - a drop in the ocean som fan och sitter o tycker synd om mig själv.
Skärpning. Ska slå mig själv lite i ansiktet och sedan göra ngn nytta. Men vad?

Save me

Alltså.
Alltså, det här känns inte bra. Det här är jag som öppnar mig lite.
Jag vill också ha det som dom flesta andra har.

På ren svenska: Jag vill också ha Någon.
Men jag vet inte om det är jag som är rädd, eller vad det är. För dom flesta gångerna har det vart helt fel människor. J, S och J igen. (sistnämnda J kanske inte räknas, men det var fan inte bra för mig, det inser jag själv. Lögnare)

Första J tycker jag om för mkt, alldeles för mkt. Vilket är rätt sjukt eftersom han nästan aldrig var helt snäll. Inte elak på det våldsamma sättet. Men blev sur på helt otroligt korkade saker. Tillexempel om jag inte var på msn efter skolan, osv. Sjukt, jag vet. Men jag tyckte ändå om honom. För mkt för mitt eget bästa inser jag nu.
Ändå kan jag komma på mig själv att sakna honom då och då.

Då kommer vi till den oooh så populära S. Även kallad Simba (töntigt, i know men vi kunde inte uttala hans namn).
Där var det dock han som tyckte om mig mer än vad jag tyckte om honom. Fråga mig inte varför jag ens var med den människan om jag ändå inte tyckte om honom, för det har jag inte något svar på. Där gick det fort. Lite för fort. Redan efter en vecka ville han åka med oss upp till hpda för att träffa mamma o pappa. Ehh, nä skulle inte tro det. Om inte ens J träffade mamma o pappa, så varför skulle S få det? Och redan efter en vecka tillochmed. Jag var den elaka personen i det här "förhållandet". Jag ville och orkade helt enkelt inte efter så kort tid efter J.

Mja, då har vi väl andra J då.
Ja, vad ska man säga?
Det är svårt bara att beskriva den här personen med ord.
Genomsnäll, jävligt go kille... Som hade/har flickvän. Om, OM jag hade vetat om det från början hade jag aldrig gått med på o träffa honom från första början. Fan vad blåögd jag var. Borde ju egentligen ha fattat det. Men det jag inte förstår, och kommer nog aldrig o förstå heller hur man kan träffa någon annan när man redan har en annan? Anyway, var jag som inte ville där heller. Även om han fortfarande vill.

Och nu till en patetisk grej - jag trodde det fanns någon för bara några månader sen.
För det verkade precis som om det var så. Och om det inte var så, varför ens lura i mig ngt?
Det är väl så att jag inte trodde att det kunde vara sant... Och nu har det skeppet seglat förbi enbart för att jag var för trög för att fatta. Jag hatar verkligen mig själv ibland.

Skjut mig.

Tisdag

Vädret suger. Jag är mätt och trött.
Nu ska jag möta upp Sofia och Tindra på ica, för att sedan bege oss hem till dom och klippa till frisyren.
Förhoppningsvis blir det bra.

Uppdaterar senare.
Tja.


Måndag, igen.

Jag fick beröm av min handläggare på AF idag.
Hon tyckte att jag hade gjort ett bra jobb med "intervjuerna". Sofia svarade på alla frågor och fick leka 2-3 personer.
Och jag skickade in dom kring 14 tiden.
Skönt att man inte behöver lägga ner jättemkt tid på uppgifter. Också jättesmart att göra dom samma dag dom ska vara inne.
Fan vad bra jag är.

EDIT 23.16
Internet låg nere ett bra tag här tidigare ikväll. Just efter 19 la det av. Trevlig, hade verkligen jättemkt att göra.
Duschade, såg på outsiders och csi tills det kom igång igen. Min box har blivit helt efterbliven pga det. Asdålig bild utan boxen. Jag har ont i magen och mår illa. Dags att sova tror jag, tidig kväll for once. Ja ä int bitter.
Gonatt.

Måndag

Är inte den här designen liiiiite väl tråkig ändå?
Tror jag ska försöka mig på en ny faktiskt. Men vi får se.
Just nu är det en massa annat som snurrar i skallen på mig. Måste skriva ett långt mail åt min handläggare på AF, fått uppgifter att göra av henne. Mina dolda egenskaper. Shit, vad skoj alltså.

Sofia och Tindra är påväg hit, sen ska vi till dom antar jag och se klart på Mr.Woodcock, förra veckan såg vi på Förtrollad.. Ja, vi är som småbarn tillsammans, jag och Sofia

Nej, ska äta upp min lunch och skriva klart uppgifterna. Tjing.

Lite bilder.

Har inte orkat pilla i alla bilder som jag har tagit i helgen, men några slänger jag upp.
  
Det här var då Anna som dom flesta redan vet
Bilderna är tagna i ordningen: 1. Innan Mamma skjutsade Anna till Kyrkan före 9.
2. Efter konfirmationen.
3. Tagen genom bilrutan under den tiden vi väntade hemma på gården (hade inga nycklar eftersom pappa hade dom. Går att läsa om på mammas blogg.) Anna helt ovetandes om att jag fotade

Hade lite tråkigt i kyrkan. Skorna gjorde så ont att jag var tvungen att ta av dom då o då. Den här bilden är speciellt till Lotta som bara ääälskar fötter!



EDIT: Jäklar vad dålig kvalla på bilderna det blir då. Garanterat pga den nya plattformen. Fan.

Söndag ännu en gång

Snart ska vi börja bege oss hem tror jag.
Det första jag ska göra när vi kommer hem (jag o katten) är o ta en dusch. För övrigt så är vädret asdåligt här, snö och regn om vartannat. Nåja, snön stannar ju iaf inte kvar
Annas konfirmation gick hur fort som helst, mina skor höll på att döda mina fötter och det var kallt ute. Men som sagt, snabbt gick det.
Lördagen var också trevlig, full rulle i huset hela dagen. Superskoj.
Nåja, ska ladda in lite bilder från helgen så fort jag är hemma igen.

Until then...

Fredag - Haparanda, here we come

Idag fyller min kära far år, så vi far upp och firar honom ikväll. Grattis pappa! 
1½ timmes bilresa, yey! Måste ladda mp3 spelaren.
Sen imorgon ska våran lillasyster anna konfirmeras... Sofia, vad sa vi... Nattvarden nästa eller?
Måste komma ihåg att ta med mig, kameran, en sax till o klippa annas hår, locktången till o fixa hennes hår (känns bra det här, åker på jobb så fort man kommer hem. :P) och ngt annat var det också.

Men innan jag börjar packa ner allting, så tänker jag ta en till kopp kaffe, lyssna på lite musik och sedan ta en dusch.
Kanske käka något också. Riktig mat då, inte kex som igår.
Åh, det här med o packa, känns som att jag kommer packa ner lite för mkt saker för en endaste helg. Men jag SKA använda dom där skorna nu, som jag köpte julen 2007. Kanske dags för det nu.

UPDATE:
Har plockat fram allt jag ska ha med mig, tillochmed väskan. Men har jag packat något? Nej.
Allt (eller det mesta) ligger brevid väskan på sängen.
Sitter just nu hos Sofia och Tindra, ska snart bege mig hem för att packa och duscha. Nej, har fortfarande inte duschat. Way to go Karolina!
Nåja, hoppas iaf att pappa blir glad över presenten han får av oss. Fast behöver inte ju inte hoppas, han lär bli glad över den. Ah, party ikväll i byn eller? Mamma? Hillevi? Sofia?
Yeah, tänkte väl det!

You're making me insane


...

Overshadowed by what everyone wants you to be.
Maybe even what you want to be.

Photoshop evening

Ja, jag har tråkigt.
Dessutom är hon väldigt söt den här tjejen.

 
Som vanligt - klicka för större bilder.

Middag för 1.

Mm, lite sent o göra middag men kom just hem från Sofia.
Efter maten ska jag mest troligt diska och även ta en dusch. Sen vet jag inte. Same old, same old?
Eller ösa lite musik och leka mera i photoshop?

Hej hopp.

 Update 19:51.

Det blir att leka lite mera i photoshop. Vågar fan inte spela.

PS CS2

Lekte med en bild jag hittade på deviantArt. (ja, man får använda den bilden, bara man länkar åt personen sen vart man har lagt upp den.)
 

Klicka för större bilder.


It's too late to cry, too broken to move on


Skulle egentligen ha sett det komma, men det var ändå som ett slag i ansiktet.

Sunday

Veckan och helgens plus och minus.

Plus
+ Mamma, pappa och Anton var här igår. (Lycka)
+ Har vart helt OK väder.(Värt)
+ Hela veckan i överlag har också vart helt OK.(också värt)
+ Musik.
+ Foto (älska)

Minus
- För lite sömn. (Snälla sluta leva om på nätterna; så jävla roligt är det inte o ligga vaken till 2 av massa störande ljud. Speciellt inte när du själv kräver att man ska vara tyst när du ska - tillexempel - jobba dagen efter. Kommer helt enkelt göra som så att jag inte tänker vara tyst när jag kliver upp på morgonen längre och ni ligger o sover till, mja låt oss säga 14-15 tiden. Anledningen till att jag inte säger till ngt mera är att det ändå inte blir ngn bättring på den fronten. Men du vet själv att det brukar ta jäkligt lång tid innan jag blir less/förbannad, men nu är det inte långt ifrån.)
- Lögner. (Mmh, du tror inte jag fattar eller? Fortsätt du spela ditt lilla spel, för jag ser ändå igenom det.)
- Folk som talar om saker för mig som jag redan visste. (Jag vet, jag vet, jag vet. Jag är inte född igår. Dessutom var det jag som tala om det för dig. Så försök inte lära mig saker jag mest troligt redan vet mer om än vad du gör.)


Yeah, anledning till detta inlägg är för att jag är för snäll (eller feg, w/e) för att säga sådana här saker (minus grejerna) rätt upp i ansiktet på folk.
Anyway... Regn idag, blandat med lite solsken, blandat med ännu mera regn. Lovely huh?
Nä, nu ska jag göra nån nytta, typ spela.

I will sink before I swim

I hear you talking,
but your words don't mean a thing
I doubt you ever,
put your heart in anything.

Just like I predicted
I will sink before I swim
'Cause these are the waters that I'm in.


Karolina vill ha

Vill ha.


Vill ha.


Men Karolina kommer aldrig få.

Design igen?


(klickbar)
Är ganska noob på detta fortfarande, men försöker ju iaf.

If you want it, you can get it.

Design?



(Klicka för större bild)

Ngn intresserad?

Blöta strumpor

Huga, tvättade just ur kattlådan som luktade mindre charmigt, men nu är det gjort iaf.
Nu har jag bara dammsugningen kvar att göra, men tar nog det imorrn. För ikväll är det spelkväll som varje torsdag
Nu är jag snart påväg ut för att möta Sofia och Tindra på ica. Vi ska väl till dom idag igen, men den här gången ska vi köpa med oss baguetter från konditoriet. Kyckling eller lax? Lax eller kyckling?
Kyckling... tror jag...

Förresten, varför tar det så jäkla lång tid för inläggen att publiceras?!

Less

Skapligt less nu.
Det går verkligen inte o minska ner inläggen i själva Content. Inte heller arkivet, eller dom senaste inläggen.
Less less less less less.

Nu då?

Nu har jag bytt design här. Flyttat tillbaka menyn till höger sida. Tagit bort saken som visar vart folk kommer ifrån osv. Ser det fortfarande konstigt ut för några?
Känns jäkligt jobbigt o behöva lägga in den nya designen som inte ens är (anser jag) klar ännu.
Men, vad gör man inte?

Snälla, berätta gärna om det fortfarande ser ut som skit.

Hey ho, let's go.

Jäss!
Jag är vaken. Klockan är 1. På natten då, givetvis. Och vad gör Karolina vaken då?
Det ska jag tala om för er. Ingenting.
Eller jo, sitter o kollar på youtube lite.. Ganska najs tidsfördriv ändå.. Och då kan man hitta såhär bra låtar:


Nämen, se på...

... Faaan. Det går att förhandsgranska designerna nu. Kors i taket.
Dock så bråkar publishme.se lite med mig, skriver in mail osv, lösen.. Sen händer det inget. Samma ruta kommer upp, men jag blir inte inloggad. Först när jag klickar på länken igen.. Då funkar det.

Jävla skit alltså.


tisdag

Snart har jag käkat upp min "frukost" eller kanske snarare lunch.
Tänkte cykla iväg till sofia innan regnet kommer. Såg att dom hade lovat regn här kring 14 tiden.
Lite regn vore helt OK, för då försvinner ju iaf snön

Nä, nu ska jag fixa peruken, klä på mig och sedan hoppa på cykeln o trampa iväg.
Lägger nog mest troligt upp den nya designen ikväll, om jag har tid.

Huvudvärk

Vaknade imorse med värsta rycket. Idag var sista dagen att maila in cv/personligt brev åt min handläggare på AF.
Självklart så har ju inte Karolina gjort det tidigare, utan gör det i sista minuten.
Eller ja, om nu kl 8 räknas som sista minuten.

Och nu har världens huvudvärk smugit sig på, skallen värker och kaffet hjälper inte. Inte huvudvärkstabletterna heller. Trots att jag har legat i sängen sen efter 8.
Jag som kände för att pilla på designen, möjligtsvis cykla till Sofia, städa (asmkt sand i hallen av ngn anledning) och slänga sopor. Men neeeeheeeej dåååå, verkar inte bli ngt med det.

En annan sak jag undrar; Ska jag ha menyn på höger eller vänster sida på nya designen?


Mamma: Kommer den här blomman växa hos er i år igen?

Isthé och ny design + nya plattformen

Ångrar mig lite att jag bytte till den nya plattformen. Jobbigare o logga in när man ska skriva ett nytt inlägg, jobbigare o göra ny design eftersom det inte går att förhandsgranska, endast spara och sen se hur designen blir. När man loggar in så måste man gå genom publishme.se, varför bytte jag?

Sitter o dricker lite isthé som svalkar ganska bra, smak av citron. Köpte även mango

Nu såg jag en annan sak i skrivandets stund. Mina smileys är inte sparade när man klickar på bildikonen. Men äldre bilder än det är sparat. Vafan.

Min nya design är inte helt klar ännu, men en liten sneak peak ska ni allt få!

Är inte riktigt hundra på om jag gillar den eller inte. Teckensnittet på headern gillar jag absolut inte men får väl söka upp något finare. En annan sak jag har märkt är att min skärm måste vara felinställd. För designen ser inte likadan ut hos Sofia som hos mig. Fan, fan, fan.

Och sist, men inte minst - En idolbild på mig. Jääävlar vad snygg jag är. Hrm.


Konstant hungrig + tvättning

Yup, har vart småhungrig hela dagen idag.
Ändå har jag ätit frukost, ett mellanmål (kan väl räknas som lunch), middag och ett päron. Och nu är jag hungrig igen, så jag kokar lite nudlar.
Dessutom är jag grymt sugen på tonfisk på rostat bröd. Blir nog det till frukost imorrn (eller müsli).
Ganska konstigt, när jag inte äter frukost så är jag aldrig hungrig. Först kring 14 tiden börjar hungern smyga sig på.
Men nu när jag väl har börjat äta normalt så är jag vrålhungrig.
Ngn förklaring? Va? Va? Va?

Ngt är fel mina vänner - nyaste tvättmaskinen måste ju vara trasig, eller så har den helt o hållet glömt bort att centrifugera min senaste tvätt. Tog ut ett par byxor, kändes ganska tunga. Tänkte inte mer på det. Men jääävlar vad tung en tröja var. Trodde först att ngn kabel hade åkt ur från maskinen som det gjort ett par gånger, men icke. Inte heller hade strömmen stängts av. Den sket bara i det, tror jag. Sen en annan skum grej; Varför torkar tvätten bättre i en full torktumlare än i en med aslite kläder? Jag fattar inte.
Tvättar en lördagkväll pga att jag inte har så mkt pengar kvar, så kunde/ville inte fara på krogen ikväll. Känns inte så givande heller när man inte har ngt o dricka. Och inga pengar till o köpa ngt att dricka. Fifan.

Justja, äter ni vid datorn?
Toaletten kan vara renare än tangentbordet, helt ärligt.

″Matrester, småkryp samt en uppsjö av sjukdomsframkallande bakterier. Enligt Which? Computings studie, där man undersökt ett trettiotal tangentbord på olika kontor i England, är våra tangentbord allt annat än rena.

Och i vissa fall kan tangentborden utgöra en direkt hälsofara. Vid två tillfällen fann man bakterier av typen Staphylococcus aureus, som kan leda till hudinfektioner och matförgiftning.

Enligt Which? Computing är ett stressigare arbetsklimat den största boven. Många har helt enkelt inte tid att ta vettiga lunchraster utan sätter sig ner och äter vid datorerna, vilket i sin tur öppnar för att bakterier ska kunna gro.
- Fler sitter och äter vid datorn, och överför bakterierna direkt till munnen. Det gör det hela bara värre, säger James Francis från Which? Computing till Sky News

Det är viktigt att sluta slarva med mat vid datorerna, och att regelbundet rengöra sitt tangentbord.
- Om folk inte blir bättre på att rengöra sina tangentbord kan de lika gärna äta sin lunch på toaletten, säger Jaclyn Clarabut från Which? Computing till Sky News.″

Källa

ehm

Ser bloggen helt förstörd ut?
Eller är det bara jag som har gjort ngt fel o bara ser det?

Update:
WTF?!?!?!

Vafan menas med den annonsen då?!
Ja, jag fattar vad den betyder, men vad gör den på min sida?

bloggflytt

Nu har min blogg blivit flyttad till den nya plattformen. Coolt.
Anyway, ska slänga mig i duschen, sen käka frukost. Uppdaterar väl senare igen, i guess.

Pics

Nu har jag fått tag i lite party bilder från igår!
Kommer inte lägga upp alla, men ett par bara. 67354-124

Jello-shots - aldrig mer. Blev kanonfull av det efter några timmar. Smakade inte sprit alls, jättegott i övrigt, men shiiiit vad full man blev.


Jonna gillar inte bara cider, hon gillar sofia också 67354-95
  
Nej, jag vet inte varför jag ser så sur ut 67354-122
 
Jonnas mästerverk med läppstift


Jaja, ska spela lite nu. Slänger upp mer bilder sen.

1:a maj

Då var valborgsfirandet över för den här gången. Riktigt trevlig var det igår, eller rättare sagt det var jävligt trevligt fast inte några personer kunde komma eller höra av sig (ja, jag kommer älta det här).

Vi körde sanning eller konka, den elaka versionen - shiiit vad konstiga frågor!
Roligaste var ju när Jonna måla mina läppar med ögonbindel 67354-107

Min kusin ligger o sover fortfarande, kanske dags o väcka det lilla livet?
Förhoppningsvis blir det nog lite bakismat idag, pizza eller ngt liknande, måste bara höra med sofia om hon ska med. 67354-116

Nej, nu ska jag fortsätta pilla på en ny design och försöka väcka KJ, kanske hälla i mig lite kaffe också.
Anyway, återkommer säkert med lite bilder från igår.

RSS 2.0