It's just words..

Såhär på nattkvisten så hittade jag en lite tänkvärd text:

"Man skulle kunna tro att vänner är den bästa medicinen. Det kan förstås stämma, men ibland behöver vänkretsen 'vårstädas' en smula. Jag menar, om definitionen på "vän" är någon som alltid lyssnar, hjälper och ställer upp, då behöver åtminstone jag uppdatera min vänlista.

Sen är det det här med tid. Folk är upptagna. De vill väl, sänder email ibland, men att träffas...? Nja, det ska nog gå bra inom tre månader. Tre månader?? Som att ha kölapp i världens segaste kö.
Jag är deppad och ensamen NU, jag kan inte vänta nittio dagar på lite småprat med dig.

Så i praktiken får man se sig om efter annan hjälp. Bekanta och flyktiga främlingar är lika bra eller rentav BÄTTRE medicin än de nära vännerna."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0