Konstant hungrig + tvättning

Yup, har vart småhungrig hela dagen idag.
Ändå har jag ätit frukost, ett mellanmål (kan väl räknas som lunch), middag och ett päron. Och nu är jag hungrig igen, så jag kokar lite nudlar.
Dessutom är jag grymt sugen på tonfisk på rostat bröd. Blir nog det till frukost imorrn (eller müsli).
Ganska konstigt, när jag inte äter frukost så är jag aldrig hungrig. Först kring 14 tiden börjar hungern smyga sig på.
Men nu när jag väl har börjat äta normalt så är jag vrålhungrig.
Ngn förklaring? Va? Va? Va?

Ngt är fel mina vänner - nyaste tvättmaskinen måste ju vara trasig, eller så har den helt o hållet glömt bort att centrifugera min senaste tvätt. Tog ut ett par byxor, kändes ganska tunga. Tänkte inte mer på det. Men jääävlar vad tung en tröja var. Trodde först att ngn kabel hade åkt ur från maskinen som det gjort ett par gånger, men icke. Inte heller hade strömmen stängts av. Den sket bara i det, tror jag. Sen en annan skum grej; Varför torkar tvätten bättre i en full torktumlare än i en med aslite kläder? Jag fattar inte.
Tvättar en lördagkväll pga att jag inte har så mkt pengar kvar, så kunde/ville inte fara på krogen ikväll. Känns inte så givande heller när man inte har ngt o dricka. Och inga pengar till o köpa ngt att dricka. Fifan.

Justja, äter ni vid datorn?
Toaletten kan vara renare än tangentbordet, helt ärligt.

″Matrester, småkryp samt en uppsjö av sjukdomsframkallande bakterier. Enligt Which? Computings studie, där man undersökt ett trettiotal tangentbord på olika kontor i England, är våra tangentbord allt annat än rena.

Och i vissa fall kan tangentborden utgöra en direkt hälsofara. Vid två tillfällen fann man bakterier av typen Staphylococcus aureus, som kan leda till hudinfektioner och matförgiftning.

Enligt Which? Computing är ett stressigare arbetsklimat den största boven. Många har helt enkelt inte tid att ta vettiga lunchraster utan sätter sig ner och äter vid datorerna, vilket i sin tur öppnar för att bakterier ska kunna gro.
- Fler sitter och äter vid datorn, och överför bakterierna direkt till munnen. Det gör det hela bara värre, säger James Francis från Which? Computing till Sky News

Det är viktigt att sluta slarva med mat vid datorerna, och att regelbundet rengöra sitt tangentbord.
- Om folk inte blir bättre på att rengöra sina tangentbord kan de lika gärna äta sin lunch på toaletten, säger Jaclyn Clarabut från Which? Computing till Sky News.″

Källa

Kommentarer
Postat av: Nilla

Men usch!:S

Jag äter endast vid matbordet! :)

2008-05-04 @ 13:19:31
Postat av: Nilla

Jo, hujjä, fy fan! :S

Jaha.. Jag har inte gjort flytten ännu. Vet inte heller för den delen hur man gör det (?). Men jag har fasat för att det ska bli sämre. :/ Hmm.. Nej, jag behövde inte skriva in någon "kod" när jag kommenterar hos dig.. Vilket gjorde mig fundersam :P

2008-05-04 @ 14:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0